مهربون

مهربان باش و عاشق ... این گونه دنیا جای بهتری می شود .

مهربون

مهربان باش و عاشق ... این گونه دنیا جای بهتری می شود .

فاصله

 چه قدر فاصله اینجاست بین آدمها
چه قدر عاطفه تنهاست بین آدمها
کسی به حال شقایق دلش نمی سوزد
و او هنوز شکوفاست بین آدمها
کسی به خاطر پروانه ها نمی میرد
تب غرور چه بالاست بین آدمها
و از صدای شکستن کسی نمی شکند
چه قدر سردی و غوغاست بین آدمها
میان کوچه ی دل ها فقط زمستانست
هجوم ممتد سرماست بین آدمها
ز مهربانی دل ها دگر سراغی نیست
چه قدر قحطی رویاست بین آدمها
کسی به نیت دل ها دعا نمی خواند
غروب زمزمه پیداست بین آدمها
و حال آینه را هیچ کس نمی پرسد
همیشه غرق مداراست بین آدمها
غریب گشتن احساس درد سنگینی ست
و زندگی چه غم افزاست بین آدمها
مگر که کلبه دل ها چه قدر جا دارد
چه قدر راز و معماست بین آدمها
چه ماجرای عجیبی ست این تپیدن دل
و اهل عشق چه رسواست بین آدمها
چه می شود همه از جنس آسمان باشیم
طلوع عشق چه زیباست بین آدمها
میان این همه گلهای ساکن اینجا
چه قدر پونه شکیباست بین آدمها
تمام پنجره ها بی قرار بارانند
چه قدر خشکی و صحراست بین آدمها
و کاش صبح ببینم که باز مثل قدیم
نیاز و مهر و تمناست بین آدمها
بهار کردن دل ها چه کار دشواریست
و عمر شوق چه کوتاست بین آدمها
میان تک تک لبخندها غمی سرخ ست
و غم به وسعت یلداست بین آدمها
به خاطر تو سرودم چرا که تنها تو
دلت به وسعت دریاست بین آدمها ...
  

                                     *مریم حیدرزاده*


سرود آشنایی

کیستی که من اینگونه به اعتماد نام خود را به تو می گویم 

کلید خانه ام را  

در دستت می گذارم 

نان شادیهایم را 

با تو تقسیم می کنم 

و در کنارت می نشینم 

و بر زانو ی تو این چنین آرام 

به خواب می روم 

کیستی که من 

اینگونه به جد 

در دیار رویاهای خویش 

با تو درنگ می کنم؟ 

 

                   *احمد شاملو*

شازده کوچولو

    سلام به همه ی دوستای عزیزم : 

 

   اینجا گوشه ای از جملات کتاب معروف  و زیبای شازده کوچولو رو براتون میذارم ُاین شاهکار پرخواننده ترین کتاب بعد از انجیل در جهانه. 

 

         خوندن این کتابو به همه توصیه میکنم. 

  

       * ساکنان زمین از قوه ی تخیل محرومند و آنچه می شنوند تکرار میکنند. 

       * اهلی کردن چیزیست که امروزه فراموش شده و آن یعنی پیوند بستن. 

      * در زمین فقط چیزهایی را که اهلی کنی می توانی بشناسی آدم ها دیگر وقت شناختن هیچ چیز را ندارند. 

      * زبان سرچشمه ی همه ی سوءتفاهم هاست. 

      * آدم ها این حقیقت را فراموش کرده اند اما تو نباید فراموش کنی  ُ تو مسئول همیشگی آن می شوی که اهلیش کرده ای. 

      * فقط با چشم دل می توان خوب دید. اصل چیزها از چشم سرپنهان است. 

      * آدمیزاد هیچگاه به آن جایی که هست راضی نیست. 

      * چراغ را باید محافظت کرد : چه بسا اندک بادی آن را خاموش کند ...

      * آدم همیشه در هر غمی تسلی پیدا می کند. 

      * فراموش کردن دوستان غم انگیز است.  

      * محاکمه کردن خود بسیار مشکل تر از دیگری است اگر بتوانی درباره ی خودت درست حکم کنی آنگاه حکیم واقعی هستی. 

      * اگر کسی گلی را دوست بدارد که در میلیون ها میلیون ستاره یکتا باشد همین کافی است تاهر وقت که به ستاره ها نگاه  می کند خوشبخت باشد. نگاه می کند و به خود می گوید گل من آنجا در یکی از آن ستاره هاست و چه شیرین است  شب ها نگاه کردن به ستاره ها ُ همه ی ستاره ها گل می  شوند. 

   

 

چون رود جاری باش ...

 

   چون رود جاری باش کتابیست اثر پائولوکوئیلو که درآن خاطرات ودیده ها وشنیده های خودش رو درسفرهای مختلفش نقل کرده.

 

 

*مداد همیشه اثری از خود بر جای می گذارد بدان هر کاری در زندگی ات می کنی ردی به جای می گذارد و سعی کن نسبت به هر کاری که می کنی هشیار باشی و بدانی چه می کنی. 

*بدان که تصحیح یک خطا کار بدی نیست. 

*بدان که باید رنج هایی را تحمل کنی چرا که این رنج باعث می شود انسان بهتری شوی. 

*تو مسئول انتخاب خودت هستی و باید از کارت مطمئن باشی. 

*مردم دیگر کمتر با هم ملاقات می کنند ، وقتی با هم ملاقات نکنند دیگر نمی توانند رشد کنند. 

*یک دوست خوب حتی وقتی کاری می کند که دوست ندارید هنوز دوست شماست. 

*هر عمل از روی خشم محکوم به شکست است. 

*تا زندگی هست امیدم هست. 

*عظمت خدا همواره خود را از درون چیزهای ساده تجلی می بخشد. 

*خدا همه جا هست و لازم نیست وارد یک ساختمان دست ساز(کلیسا)انسان بشویم تا به خدا برسیم. 

*بدترازگرسنگی،تشنگی،بیکاری ، رنج عشق، نومیدی شکست و ناکامی این احساس است که هیچ کس دراین دنیا به ما علاقه ای نداشته باشد. 

*دیگران به من محبت کرده اند پس باید به  دیگران محبت کنم. 

*زندگی همیشه به ما فرصت دوباره می دهد. 

*شادی یک نفر نباید به معنی غمگین شدن دیگران باشد. 

*واپسین آزمون رستگاری عشق است و آن چه برای ما ذخیره می شود روش ما برای عشق ورزیدن به همنوع است. 

*پولس رسول :سه چیز می ماند، ایمان، امید و عشق .اما عشق برترین آن هاست.

باور نکن تنهاییت را...

باور نکن تنهاییت را 

من در تو پنهانم تو در من
 ازمن به من نزدیکتر تو
ازتو به تو نزدیکتر من

باور نکن تنهاییت را
تا یک دل و یک درد داری
تا در عبور از کوچه ی عشق
بر دوش هم سر می گذاری

دل تاب تنهایی ندارد
باور نکن تنهاییت را
هر جای این دنیا که باشی
من با توام تنهای تنها

من با توام هر جا که هستی
حتی اگر با هم نباشیم
حتی اگر یک لحظه یک روز
با هم در این عالم نباشیم

این خانه را بگذار و بگذر
با من بیا تا کعبه ی دل
باور نکن تنهاییت را
من با توام منزل به منزل